Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce – RaP STEAM

Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce - RaP STEAM
Gmina Oleszyce w dniu 26 marca 2024 roku podpisała umowę na realizację  projektu pn. „RaP STEAM – robotyka i programowanie w szkołach podstawowych z terenu województwa podkarpackiego”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.10 Kształtowanie kompetencji w zakresie robotyki i programowania.
Celem projektu jest promocja rozwoju robotyki edukacyjnej oraz nauki programowania, opracowanie programu zajęć z zakresu robotyki i programowania, wspieranie organów prowadzących szkoły podstawowe w odpowiednim doposażeniu placówek, służącym realizacji zajęć z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli.
Realizacja projektu jest przewidziana na lata 2023 – 2029. W tym czasie ze szkoleń z zakresu robotyki i programowania skorzysta ponad 1900 osób (w tym nauczyciele i nauczycielki oraz przedstawiciele kadry zaradzającej szkół z terenu województwa podkarpackiego). Natomiast uczniowie i uczennice z klas 4-8 skorzystają z zajęć pozalekcyjnych z robotyki z elementami programowania, jak również z pozostałych form wsparcia przewidzianych w projekcie (warsztaty, obozy kształtujące umiejętności uczniów  i uczennic w zakresie robotyki i programowania).

Zadania przewidziane w projekcie:

  1. opracowanie jednolitego programu nauczania informatyki z wykorzystaniem zajęć z robotyki edukacyjnej i programowania oraz  zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej w szkole;
  2. opracowanie materiałów metodyczno-dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli dla wszystkich zakresów nauczania/szkolenia z robotyki edukacyjnej i programowania robotów;
  3. wyposażenie szkolnych pracowni w zestawy robotyczne, których liczba będzie zależna od liczby uczniów w klasach IV-VIII w szkole;
  4. przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i kadry zarządzającej szkół;
  5. sfinansowanie zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej prowadzonych przez przeszkolonych w projekcie nauczycieli;
  6. organizację wydarzeń: pikników naukowych promujących robotykę, naukę programowania, nauczanie STEAM, konkursów/zawodów, warsztatów, obozów dla uczniów z programowania i robotyki.

loga RaP

Przeszukuj stronę

Content | Menu | Access panel